قیمت ایربگ پراید چقدر است؟
نوشته شده توسط : yadakyar

در حال حاضر برای خرید یک جفت ایربگ ارزان‌ترین خودروی کشور یعنی ایربگ پراید در بازار باید چند میلیون تومان هزینه کرد. این قیمت برای خودرویی به عنوان ارزانترین خودروی کشور شناخته شده است منطقی نیست. این افزایش قیمت ایربگ پراید بی ارتباط با افزایش ناگهانی قیمت این خودرو نبوده و بسیاری از لوازم یدکی این خودرو افزایش قیمت داشته‌ است. کارشناسان  و تولید کنندگان داخلی بر این نظرند که توان تولید این قطعه یا همان ایربگ و سیستم چاشنی این محصول در داخل کشور وجود ندارد و با عدم واردات که نتیجه آن عدم تولید این قطعه و در پی آن نوسانات نرخ ارز است که افزایش چندین برابری قیمت ایربگ پراید و دیگر خودرو ها را با خود به همراه دارد.

C:\Users\ana\Desktop\airbag.jpg

 

مهمترین بخش سیستم ایربگ پراید چاشنی و واحد کنترل الکترونیکی است. چاشنی وظیفه فعال کردن کیسه هوا در هنگام ضربه را بر عهده دارد و از موادی مانند اکسید آهن، نیترات پتاسیم و آزید سدیم تشکیل شده است. لازم به ذکر است که سیستم ایربگ پراید یا همان کیسه هوا بعد از هر تصادف و باز شدن این کیسه لازم است ایربگ airbag تعویض شود. شاید در ذهنتان این سوال پیش بیاید که دلیل این امر چیست ما پاسخ این سوالتان را می دهیم که به دلیل یک بار مصرف بودن چاشنی و کیسه هوا لازم است بعد از عملکرد مجددا این سیستم تعویض شود.

 

-سیستم بادکننده یکی دیگر از قطعات ایر بگ پراید است که در هنگام فعال شدن حسگر، سدیم آزید و نیترات پتاسیم جامد را با یک دیگر ترکیب می کند تا با ایجاد اشتعال گاز نیتروژن را در کسری از ثانیه تولید و وارد کیسه های هوایی کند. کیسه نیز  با سرعتی در حدود 322 کیلومتر بر ساعت از محل خود خارج می شود. بدین ترتیب با خروج کیسه هوا در هنگام حادثه جان افراد تا در صد زیادی در امان می ماند.

 

قیمت ایربگ پراید چقدر است؟

در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارضی و عدم واردات لوازم اصلی و یدکی خودرو ها، قیمت تمامی کالاها به خصوص ایربگ پراید افزایش یافته است و این زنگ خطری است برای مالکان خودرو ها تا میزان تصادفات و حوادث ها را کاهش دهند و با احتیاط بیشتری برانند.

با گران شدن قطعات خودرو به خصوص ایربگ پراید مالکان تصمیم بر خرید قطعه استوک آن گرفته ان. برخی میز بر این صدد بر آمده اند که ایربگ های خود را غیر فعال کرده تا در هنگام حوادث و تصادف رخ داده، هزینه تامین و تعویض ایربگ باری اضافه بر دوششان نباشد و از هزینه های پیش آمده بکاهد. از این رو مسئولانی که در این زمینه اختیاراتی دارند، کاهش قیمت قطعات خودرو ها به خصوص خودرو های داخلی و ملی را در دستور کار خود قرار داده اند تا از تلفات و خسارات پیش آمده در تصادفات و حوادث بکاهند.

متاسفانه شرکت های خودرو سازی پیش از انکه این قطعات تحریم شوند توانایی ساختن آن به صورت مستقل را داشتند اما امروزه خیر. با توجه به این نکته ما شاهد ماهش ایمنی در خودرو های داخای شده ایم.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قطعات خودرو هستید می توانید با مرجعه به سایت یدک یار، از مقاله های مفید آن در این زمینه بهره مند شوید.







:: برچسب‌ها: ایربگ پراید ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: